Voortaan kunt u bij de gemeente Best online een aanvraag voor een gehandicaptenparkeerkaart doen. Via het e-formulier regelt u ook meteen de betaling. De aanvraag verloopt op deze manier sneller en gemakkelijker. Zowel voor u als voor de medewerkers van de gemeente Best.
Inwoners die gehandicaptenparkeerkaart aanvragen, kunnen dit voortaan geheel online regelen, inclusief de betaling. U logt in met DigiD en maakt vervolgens een aantal keuzes: voor een nieuwe aanvraag of een verlenging en de soort kaart die u nodig heeft. Aan het eind van het formulier krijgt u een overzicht van uw aanvraag te zien en dan kunt u direct online betalen via iDeal.
Verbetering dienstverlening
Met het nieuwe e-formulier is de betaling meteen geregeld en bij goedkeuring van de aanvraag is de kaart na 8 weken klaar. Dit scheelt zowel voor de inwoners als voor de medewerkers van de gemeente Best een aantal telefoontjes en regelwerk.
Kaart thuisgestuurd
Op dit moment krijgt de aanvrager de kaart vanwege Coronamaatregelen thuisgestuurd zodat er minder mensen naar Bestwijzer hoeven te komen. We merken dat dit voor veel inwoners prettig is, dus we kijken of we dit ook op langere termijn kunnen blijven doen.