Ik wilde eigenlijk net een bericht gaan plaatsen over de positieve ervaring welke ik had met de app. Maar bij nader onderzoek op de app kun je dus ook meldingen lezen van mede bewoners. Als je dat in eerste instantie ziet denk je, er staan nog veel meldingen open.
Deze verschillen in mijn ogen nogal van opzet. Voor sommige mensen lijkt het een klaag box, de andere wil graag: “heg knippen” en dan een punt erachter. En andere willen weer graag gekleurde bloemen in de bakken dit is veel leuker. Maar nu rijst bij mij de vraag waar is de app voor bedoeld. Is het zoals ik lees op de site van de gemeente:
Is er iets kapot bij u in de buurt? Bijvoorbeeld een lantaarnpaal of stoeptegel? Meld het ons. Dit kan via een online formulier en via de Fixi-app.
Moeten we hier dan ook melden als de papierophalers te laat zijn, de heg of bomen eerder gesnoeid moet worden i.v.m. het uitzicht. Ik weet het niet, wil er niet over oordelen maar eigenlijk aan de gemeente doe er iets mee. Geef de mensen duidelijke informatie als jullie denken: dat hoort hier niet thuis, zo krijgen we met zijn allen meer duidelijkheid en kan FIXI doen waar het voor opgezet is. Misschien staan er nog te veel meldingen open om geloofwaardig te worden genomen. Er zijn ook meldingen die openstaan maar wel opgelost zijn. Met andere woorden, ook de gemeente dient de app beter te beheren om het gevoel bij de indiener te verbeteren dat er iets mee gedaan wordt. En uitleg waarom iets niet gebeurd of uitgesteld wordt is ook een tijdelijke oplossing. Zoals ik het zie, gemeente en indiener ga goed met de app om.
Ik wil mijn bericht beëindigen waarom ik wilde gaan schrijven, 2 maal bericht geplaatst i.v.m. algemene veiligheid, welke snel opgelost waren. Een klacht over een gevaarlijke half afgebroken tak binnen 1 werkdag en het fietspad ( zie foto )binnen enkele weken. Hiervoor mijn dank.