Afgelopen week had ik een melding gedaan via de Fixi app van de Gemeente Best. Twee dagen later kreeg ik de melding dat het verholpen was. Zo te merken werkt deze app nog steeds en reageert de Gemeente Best zeer snel.
Bij een poortje van een hondenlosloopterrein, was een veer stuk. Het deurtje bleef open staan.
Via de Fixi app heb ik hiervan melding gemaakt. Ik kreeg keurige meldingen van ontvangst, in behandeling en toen het opgelost was.
Meer info over melding doen bij de Gemeente en link voor de Fixi app: klik hier: https//www.gemeentebest.nl/melding-maken
Ik had de app al lang niet meer gebruikt dus wist niet of deze nog werkte. De melding doen was heel eenvoudig:
Als eerste had ik een foto gemaakt en deze toegevoegd in de melding. Door de automatische locatie herkenning kon ik precies aangeven waar het was. Daarna de omschrijving van het probleem ingegeven samen met mijn contactgegevens. Er waren diverse rubrieken waar ik uit kon kiezen. Die wist ik niet precies, maar ik heb de meest logische gekozen.
Daarna verzenden en klaar. Ik kreeg keurig een mail met ontvangstbevestiging.
Volgens mij kun je Fixi voor alle meldingen in de openbare ruimte gebruiken. Ik vind het super handig.
Wat ik vergeten was? Ik had eerst kunnen kijken in de app of er al een melding voor dit probleem gedaan was. Maar nu weet ik het weer voor een volgende keer.